مشکلت داری؟ اینجا حل میشه

اینجا به هر سوال شما پاسخ داده میشه

مشکلت داری؟ اینجا حل میشه

اینجا به هر سوال شما پاسخ داده میشه

مشکل داری یک سایتی بر اساس انجمن ها طراحی شده. به این شکل که شما هر سوالی دارید را از ما در کامنتها میپرسید و ما هم در کمترین زمان ممکن، جواب سوال شما را میدهیم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

بزرگترین تلسکوپ زمین یا E-ELT در سال 2012 توسط رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) پرتاب خواهد شد. هیئت مدیره ESO اولین بودجه سال 2012 را برای ایجاد این چشم انداز تصویب کرد. این رصدخانه بر روی کوه Cerro Armazones در مرکز صحرای آتاکاما در شیلی ساخته شده است. رویاپردازان این کوه را به عنوان محل ساخت و ساز انتخاب کردند زیرا آسمان تقریباً 320 شب در سال صاف است.


این تلسکوپ که محصول مشترک 15 کشور جهان است، بزرگترین تلسکوپ نوری روی زمین خواهد بود. تلسکوپ نوری تلسکوپی است که نور را متمرکز کرده و تصویر یک جسم را بزرگ‌نمایی می‌کند. این تلسکوپ ها تصاویری را تولید می کنند که می توانند توسط ستاره شناسان دیده شوند یا از طریق دوربین دوچشمی عکس بگیرند. آینه اولیه تلسکوپ E-ELT 42 متر قطر دارد که از سایر تلسکوپ ها بزرگتر است. به عنوان مثال، قطر آینه اولیه رصدخانه کک در هاوایی 10 متر و قطر آینه اولیه تلسکوپ سوبارو 8.2 متر است.
هیئت مدیره ESO بودجه فاز اول ساخت تلسکوپ را تصویب کرده است که شامل ساخت جاده منتهی به سایت و ساخت یکی از پنج آینه آن می شود. ساخت این تلسکوپ در اوایل سال 2012 آغاز خواهد شد انتظار می رود که هیئت مدیره بودجه نهایی پروژه را در اواسط سال 2012 تصویب کند تا اکتبر 2011، هزینه ساخت این تلسکوپ 1.82 میلیارد دلار بود. انتظار می رود که ساخت e-ELT در دهه آینده تکمیل شود
ESO در حال حاضر دارای سه رصدخانه در شیلی است، از جمله رصدخانه Paranal، محل تلسکوپ VLT، و رصدخانه لا سیلا، محل تلسکوپ جدید.

  • ۰۱/۰۵/۲۳
  • ابوالفضل قلینژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">