مشکلت داری؟ اینجا حل میشه

اینجا به هر سوال شما پاسخ داده میشه

مشکلت داری؟ اینجا حل میشه

اینجا به هر سوال شما پاسخ داده میشه

مشکل داری یک سایتی بر اساس انجمن ها طراحی شده. به این شکل که شما هر سوالی دارید را از ما در کامنتها میپرسید و ما هم در کمترین زمان ممکن، جواب سوال شما را میدهیم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

محققان به تازگی یک سیاهچاله کلان جرم را در مرکز یک کهکشان تازه کشف شده پیدا کرده اند که بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما فکر می کردیم و حتی تئوری هایی که تاکنون ارائه شده است.
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از CNN، این کهکشان جدید با نام دشوار SAGE0536AGN توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا کشف شد. دانشمندان بر این باورند که این کهکشان حداقل 99 میلیارد سال سن دارد.


یک تیم تحقیقاتی متشکل از اخترشناسان و محققان یک دانشگاه بریتانیایی می‌گویند وجود سیاه‌چاله در مرکز این کهکشان با اندازه‌گیری سرعت گازهای در حال گردش در اطراف آن تایید شده است. پس از اثبات وجود سیاهچاله، آنها از تلسکوپ بزرگ در آفریقای جنوبی برای جمع آوری داده های بیشتر برای تخمین اندازه سیاهچاله استفاده کردند.
اما دانشمندان چیزی را کشف کرده اند که با تفکر آنها در مورد چگونگی رشد سیاه پوستان مطابقت ندارد. این داده ها نشان می دهد که گفته می شود سیاهچاله 30 برابر بزرگتر از اندازه ای است که آنها بر اساس اندازه کهکشان محاسبه می کنند.
دکتر جاکو ون لون، ستاره شناس دانشگاه بریتانیا می گوید: کهکشان جرم زیادی دارد و سیاهچاله در مرکز خود جرم زیادی دارد. اما سیاهچاله های اخیراً کشف شده با این مشخصات مطابقت ندارند و تا زمانی که این مورد را پیدا نکنیم، نمی توانیم سیاهچاله هایی بزرگتر از کهکشان اطراف را بپذیریم.
اما چرا؟
دانشمندان می گویند دلیل بزرگی این سیاهچاله این است که سریعتر از کهکشان های اطراف رشد می کند یا رشد زودهنگام آن متوقف می شود.
اکنون دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا SAGE0536AGN فقط یک مشکل است یا اینکه با یک چالش کهکشانی جدید مواجه است.
سیاهچاله ها و سیاهچاله های کلان جرم چیست؟
سیاهچاله ناحیه ای از فضا است که ماده در آن فشرده می شود. وجود سیاهچاله ها در نظریه نسبیت عام آلبرت انیشتین پیش بینی شده است. این نظریه پیش‌بینی می‌کند که یک جرم به اندازه کافی ضخیم می‌تواند باعث چرخش و خم شدن فاصله و تشکیل سیاهچاله‌ها شود.
یک فرآیند ریاضی به نام افق رویداد در اطراف سیاهچاله تعریف می شود که پس از آن هیچ چیز بیرون نمی آید و نقطه بی بازگشت است.
یک سیاهچاله در نام خود دارای صفت "سیاه" است، زیرا تمام نوری را که به انتهای طیف خود می رسد، جذب می کند، مشابه مفهوم جسم سیاه در ترمودینامیک.
مکانیک کوانتومی پیش‌بینی می‌کند که افق‌های رویداد تابش گرمایی مانند جسم سیاهی با دمای محدود منتشر می‌کنند. این دما با جرم سیاهچاله رابطه معکوس دارد و از این رو تابش ستارگان و سیاهچاله های عظیم مشاهده نمی شود.
یک سیاهچاله بسیار پرجرم همچنین بزرگترین نوع سیاهچاله در کهکشان ها است که تصور می شود در مرکز همه کهکشان ها از جمله کهکشان راه شیری قرار دارد که حدود 3 میلیون برابر اندازه خورشید است که فراوان است. معادل صدها هزار تا چند میلیارد برابر اندازه خورشید.
این سیاهچاله ها پرجرم ترین سیاهچاله ها هستند و گرانش بسیار بالایی دارند که در جهان بی نظیر است.

  • ۰۱/۰۵/۲۴
  • ابوالفضل قلینژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">