مشکلت داری؟ اینجا حل میشه

اینجا به هر سوال شما پاسخ داده میشه

مشکلت داری؟ اینجا حل میشه

اینجا به هر سوال شما پاسخ داده میشه

مشکل داری یک سایتی بر اساس انجمن ها طراحی شده. به این شکل که شما هر سوالی دارید را از ما در کامنتها میپرسید و ما هم در کمترین زمان ممکن، جواب سوال شما را میدهیم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

افسانه ی ۲۰۱۲

بسیاری از مردم جهان بر این باورند که جهان در 21 دسامبر 2012 به پایان می رسد و نظریه های بسیاری در مورد پایان جهان نشان داده شده است. ناسا نابودی جهان را انکار می کند و همچنین اعلام کرده است که تئوری تخریب هیچ پایه علمی ندارد و چیزی جز خرافه نیست.
بسیاری از مردم معتقدند که تقویم مایاها در 21 دسامبر 2012 به پایان می رسد، اما اینطور نیست. تقویم بلندمدت مزوآمریکایی توسط بسیاری از جوامع مایاهای پیش از کلمبیا و مایاهای مزوآمریکایی استفاده می شد، اما به دلیل استفاده گسترده مردم مایا از این تقویم، به تقویم بلندمدت مایاها معروف شده است. در دوران پیش از کلمبیا، قبل از ورود اروپا به قاره آمریکا و آمریکای مزوامریک است، منطقه ای که شامل مکزیک مرکزی، بلیز، گواتمالا، السالوادور، هندوراس، نیکاراگوئه و کاستاریکا است که برای توسعه تمدن بسیار مهم است.


این تقویم از روز آغاز خلقت مایاها شروع می شود. بر اساس این تقویم، 21 دسامبر 2012، سیزدهمین باکتون یعنی 144000 روز به پایان می رسد و با 14 باکتون شروع می شود، یعنی تقویم به پایان نمی رسد، بلکه 144000 روز است. همچنین اشاره شده است که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مایاها معتقد بودند پایان جهان در 21 دسامبر 2012 اتفاق می افتد وجود ندارد.
سیاره نیبیرو یا سیاره ایکس
سیاره نیبیرو یا سیاره ایکس سیاره ای است که به سمت زمین می رود و به زودی به آن خواهد رسید. ایده Planet X اولین بار توسط نانسی لیدر مطرح شد. او ادعا می کند که در کودکی با بیگانگان خاکستری معروف به زتاس که تراشه ای در مغز او کاشته و از طریق آن با او صحبت می کردند، با او تماس گرفتند. رهبر ادعا می کند که او برای هشدار دادن به مردم در مورد سیاره X انتخاب شده است. در سال 1995، او وب سایت ZetaTalk را برای گسترش ایده های خود تأسیس کرد.
توجه رسانه ها برای اولین بار به ادعای لیدر در سال 1997 در هنگام رصد دنباله دار هیل پاپ جلب شد. رهبر هیل باپ فاش می کند که این دنباله دار جعلی است و برای منحرف کردن مردم از سیاره X ساخته شده است. و سیاره X به زودی به زمین برخورد خواهد کرد و زمین نابود خواهد شد. پس از اینکه مشخص شد هالباپ درخشان ترین و قابل مشاهده ترین دنباله دار قرن بیستم است، رهبر دو جمله اول را از اعلامیه اصلی آن حذف کرد. ادعاهای رهبر در نهایت به نیویورک تایمز راه یافت.
مقام معظم رهبری اندازه سیاره X را تقریباً چهار برابر زمین اعلام کردند و فرمودند در 27 می 2003 این سیاره نزدیکترین فاصله خود را به زمین خواهد داشت. در نتیجه این رویداد، قطب شمال و جنوب زمین در اثر نیروی مغناطیسی بین مرکز زمین و مرکز سیاره X حرکت می کنند و این امر باعث ایجاد اختلال در زمین می شود.
در 27 اردیبهشت 1382 که هیچ اتفاقی نیفتاد، رهبری فرمودند که این سخنان دروغی بیش نیست برای گمراه کردن دولت. و اینکه اعلام روز اصلی مراسم به دولت وقت می دهد حکومت نظامی برقرار کند و مردم را در شهرها به دام بیندازد.
سیاره ایکس در سال 2012 بود که تقویم مایاها منتشر شد. بسیاری به این نتیجه رسیدند که در 21 دسامبر به زمین برخورد خواهد کرد و سیاره را نابود خواهد کرد. اما هیچ مدرکی دال بر وجود سیاره X وجود ندارد.
دان یومانس، مدیر بخش اجرام نزدیک به زمین ناسا گفت: ایده نیبیرو مضحک است زیرا وجود ندارد. سیاره X مخلوق دانشمندان جعلی است که به کمبود شواهد اهمیتی نمی دهند. این ادعا که این سیاره به دور خورشید می چرخد ​​و بنابراین قابل مشاهده نیست، هیچ پایه و اساسی ندارد. اگر قرار بود سیاره ای در 21 دسامبر 2012 به زمین برخورد کند، باید همین الان با چشم غیر مسلح قابل مشاهده بود.
روز آفتابی
نمونه ای از طوفان خورشیدی
نمونه ای از طوفان خورشیدی
شعله های خورشیدی یا طوفان های خورشیدی انفجارهای بزرگی در سطح خورشید هستند که حدود 6×1025 ژول انرژی آزاد می کنند. این شعله ها ذراتی مانند الکترون، یون و اتم را به فضا منتشر می کنند. معمولا این ذرات پس از یکی دو روز به زمین می رسند. شعله های خورشیدی در اثر آزاد شدن ناگهانی انرژی مغناطیسی ذخیره شده در تاج خورشیدی (لایه بیرونی خورشید) ایجاد می شود.
پلاسما حالت گازی ماده است که در آن اتم ها به یون تبدیل می شوند. با حرارت دادن گاز، ذرات به یون هایی به نام پلاسما تبدیل می شوند. پلاسما از ذرات پر انرژی مانند یون های مثبت و الکترون های منفی یا یون های منفی تشکیل شده است. ستاره ها نیز نوعی پلاسما هستند.
با افزایش دمای پلاسمای معمولی به ده ها میلیون درجه کلوین، سرعت الکترون ها، پروتون ها و سایر یون های سنگین تر تقریباً به سرعت نور افزایش می یابد. در این حالت، این ذرات امواج الکترومغناطیسی با تمام طول موج های طیف الکترومغناطیسی تولید می کنند، اما بیشتر انرژی برای طول موج های فراتر از طول موج نور مرئی استفاده می شود. بنابراین، بسیاری از شراره های خورشیدی را نمی توان با چشم غیر مسلح دید.
اشعه ایکس و اشعه ماوراء بنفش ناشی از شراره های خورشیدی می توانند بر یونوسفر زمین تأثیر بگذارند و ارتباطات رادیویی را مختل کنند. یونوسفر لایه بالایی جو است که اشعه ایکس مضر و اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند.
دون یومانس تصریح کرد: طوفان های خورشیدی اتفاق می افتد و زمانی که ذرات ساطع شده به زمین می رسند، می توانند به ماهواره ها و خطوط برق آسیب بزنند، اما آسیب جدی وارد نمی کنند.
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد یک طوفان خورشیدی بزرگ در سال 1859 رخ داد، اما در آن زمان خسارت زیادی وارد نشد. این امکان وجود دارد که اگر چنین طوفانی در حال حاضر بیاید، خسارت بیشتری وارد شود، اما هیچ مدرکی مبنی بر وقوع چنین طوفان خورشیدی در 21 دسامبر 2012 وجود ندارد.
برخورد کیهانی
برخورد شهاب سنگ، سیارک، دنباله دار یا هر جرم فضایی دیگری با زمین یا سیاره دیگر برخورد کیهانی نامیده می شود. در طول تاریخ صدها زمین لرزه کوچک ثبت شده است که خسارت مالی و جانی به بار آورده است. چیزهای کوچک همیشه به زمین می افتند.
زمین دستخوش تغییرات زیادی شده است که برخی از آنها ناشی از تأثیرات سیارک ها و دنباله دارهای بزرگ بوده است. برخی از درگیری ها می تواند منجر به تغییرات آب و هوایی محلی یا انقراض حیواناتی مانند دایناسورها شود. علاوه بر قدرت از بین بردن سیارک ها، نظریه هایی در مورد قدرت ایجاد آنها نیز وجود دارد. یکی از این نظریه ها معتقد است که آب توسط سیارک هایی که به زمین سقوط کرده اند به زمین آورده شده است، در حالی که برخی دیگر معتقدند که سیارک ها ترکیبات شیمیایی اولیه را برای تشکیل موجودات زنده به زمین آورده اند. برای مطالعه بیشتر در مورد این موضوع، به اینجا بروید.
اگرچه برخوردهای بزرگ به ندرت اتفاق می‌افتد، اما هر ده‌ها میلیون سال، برخوردهای کوچک‌تری وجود دارد که در مقایسه با اندازه خود آثاری از خود بر جای گذاشته‌اند. در نجوم، گودال یا حفره ای که در اثر برخورد شهاب سنگ ایجاد می شود، دهانه برخوردی نامیده می شود.

  • ۰۱/۰۵/۲۳
  • ابوالفضل قلینژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">