مشکلت داری؟ اینجا حل میشه

اینجا به هر سوال شما پاسخ داده میشه

مشکلت داری؟ اینجا حل میشه

اینجا به هر سوال شما پاسخ داده میشه

مشکل داری یک سایتی بر اساس انجمن ها طراحی شده. به این شکل که شما هر سوالی دارید را از ما در کامنتها میپرسید و ما هم در کمترین زمان ممکن، جواب سوال شما را میدهیم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

فیزیکدانان دو نظریه برای ورود به سیاهچاله دارند: یا سریع می میرند یا سریع می میرند. البته هیچ کس مطمئن نیست که چه اتفاقی می افتد و هیچ کس نمی خواهد این را تجربه کند.
به گزارش تیم علم و فناوری آنا به نقل از گیزمودو، اگر فیزیکدانان به داخل سیاهچاله رفتند، باید بدانید که زمان درون سیاهچاله در حال کاهش است و ناگهان فکر می کنید راهی جز این وجود ندارد. این منجر به مرگ می شود.
در یک سیاهچاله، گرانش آنقدر زیاد است که بدن شما پاره می شود یا در جای خود می سوزد.
فیزیکدانان دو نظریه در مورد ورود به سیاهچاله دارند: یا سریع می میرید یا خیلی سریع. البته، هیچ کس مطمئن نیست که واقعا چه اتفاقی خواهد افتاد و هیچ کس نمی خواهد این را تجربه کند.

در ویدیوی بالا، می توانید ببینید که هنگام فروپاشی سیاهچاله چه اتفاقی می افتد، از تولد سیاهچاله (زمانی که ستاره ای عظیم به ابرنواختر تبدیل می شود) تا مرگ آن ( انفجار تابش هاوکینگ). در این ویدیو طیف به صورت ساده برای درک شما و جزئیات شرایطی که می دانید مانند افق رویداد، تکینگی، فضای خالی و غیره نشان داده شده است.
این ویدئو اجزای سیاهچاله مانند افق رویداد، تکینگی، فضای خالی را با تصاویر بسیار ساده نشان می دهد.
تکینگی گرانشی یا تکینگی فضا-زمان نقطه ای است که در آن کمیت مورد استفاده برای اندازه گیری میدان گرانشی بی نهایت می شود، به طوری که دیگر تابعی از سیستم مختصات مورد استفاده نیست. آن کمیت انحنای فضا-زمان است که نشان دهنده چگالی ماده است.
در نسبیت عام، افق رویداد ناحیه ای از فضا-زمان است که در آن تمام مرزهای فضا به شدت تحت تأثیر سیاهچاله ها هستند و اگر جسمی وارد این منطقه شود، در نهایت در تکینگی سیاهچاله قرار می گیرد. افق رویداد نقطه تقسیم ناحیه بیرونی سیاهچاله است
ما لبه بیرونی سیاهچاله را افق رویداد می نامیم و از آنجایی که هیچ اطلاعی از طرف دیگر افق رویداد نداریم، امکان سفر به خارج از کیهان در حال حاضر امکان پذیر نیست و هرگز امکان پذیر نخواهد بود.
ناحیه spurius 1.5 برابر شعاع افق رویداد است که فوتونوسفر یا کره فوتون نامیده می شود. در این منطقه، گرانش سیاهچاله آنقدر قوی نیست که بتواند نور را به سمت خود بکشد و نور همچنان انرژی کافی برای فرار دارد. بیشتر فوتون های نور در این منطقه به دام افتاده اند، بنابراین سرنوشت آنها برای همیشه در مدار سیاهچاله است.
فرض کنید یک داوطلب برای سفر وارد سیاهچاله ای می شود. عبور از فوتونوسفر، وداع با نور و ورود به تاریکی محض. انگار با سرعتی باورنکردنی در حال چرخش است.
به زودی در افق رویدادها، فضانورد ما در معرض نیروهای رادیکال و حالت هایی با ابعاد نجومی قرار می گیرد. او احساس خواهد کرد که انگار پاهایش میلیاردها بار از سرش سنگین تر است و در لحظه ای سریع و کور به اتم تبدیل می شود. با تکینگی روبرو شوید و بقایای فانی آن به زودی از وجود پاک خواهند شد.

  • ۰۱/۰۵/۲۴
  • ابوالفضل قلینژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">