مشکلت داری؟ اینجا حل میشه

اینجا به هر سوال شما پاسخ داده میشه

مشکلت داری؟ اینجا حل میشه

اینجا به هر سوال شما پاسخ داده میشه

مشکل داری یک سایتی بر اساس انجمن ها طراحی شده. به این شکل که شما هر سوالی دارید را از ما در کامنتها میپرسید و ما هم در کمترین زمان ممکن، جواب سوال شما را میدهیم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

یک اخترفیزیکدان در آمریکا کهکشان عجیبی را کشف کرده است که مانند برخی کهکشان ها دارای دو سیاهچاله است اما یکی از آنها ستاره ندارد.
جولی کامرفورد، فیزیکدان دانشگاه کلرادو با اشاره به کشف این کهکشان گفت: تا کنون تنها 12 کهکشان کشف شده است که دو سیاهچاله در فضای خود دارند، کهکشان ها معمولا یک سیاهچاله در وسط دارند اگر ابعاد بین یک میلیون تا یک میلیارد برابر جرم خورشید است.
اما در یک کهکشان اخیراً کشف شده، در فاصله حدود یک میلیارد سال نوری از منظومه شمسی، یک سیاهچاله بسیار کوچکتر از هر سیاهچاله دیگری است و ظاهراً هیچ ستاره ای در اطراف آن وجود ندارد.


معمولا سیاهچاله ها توسط ستاره های زیادی احاطه شده اند، اما این سیاهچاله کاملا خالی به نظر می رسد.
جولی کامرفورد حدس می‌زند که این سیاه‌چاله کوچک ممکن است بخش بزرگی از جرم خود را در اثر برخورد دو کهکشان از دست داده باشد و در نهایت یک کهکشان را تشکیل داده باشد، یا اینکه این یک نمونه نادر از سیاه‌چاله‌های با اندازه متوسط ​​است که در طول زمان به صورت عمده با هم ادغام شده‌اند. این سیاهچاله مانند یک سیاهچاله فوق العاده در فضا خواهد شد.
ستاره شناسان هنوز وجود حفره ای با اندازه متوسط ​​را تایید نکرده اند که یکی از مهم ترین یافته های این مطالعه جدید است. تخمین زده می شود که اندازه متوسط ​​سیاهچاله ها صد تا یک میلیون برابر اندازه خورشید است.
جولی کامرفورد از داده های جمع آوری شده توسط تلسکوپ فضایی هابل ناسا و رصدخانه چاندرا برای مطالعه این کهکشان عجیب استفاده کرد. او تاکنون چهار کهکشان را کشف کرده است. آخرین کهکشان عجیبی با سیاهچاله های مختلف است.
او گفت که کشف یک سیاهچاله با اندازه متوسط ​​در این کهکشان جدید آخرین دستاورد مطالعات اخیرش است.
به گفته خانم کامرفورد، اولین کهکشان با دو سیاهچاله به طور تصادفی در سال 2003 کشف شد. او در سال‌های اخیر به طور منظم سیاه‌چاله‌ها را مطالعه می‌کند و معتقد است این اکتشافات جدید می‌توانند تفاوت ایجاد کنند.

  • ۰۱/۰۵/۲۴
  • ابوالفضل قلینژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">