مشکلت داری؟ اینجا حل میشه

اینجا به هر سوال شما پاسخ داده میشه

مشکلت داری؟ اینجا حل میشه

اینجا به هر سوال شما پاسخ داده میشه

مشکل داری یک سایتی بر اساس انجمن ها طراحی شده. به این شکل که شما هر سوالی دارید را از ما در کامنتها میپرسید و ما هم در کمترین زمان ممکن، جواب سوال شما را میدهیم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

بر اساس مطالعات اخیر، برخی از سیاهچاله ها دمایی زیر صفر دارند و این سرما امکان یک جهان قابل سکونت را فراهم می کند.
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از دیلی میل، زمانی که در فیلم «بین ستاره ای» از سیاهچاله به عنوان خورشید خنک برای سیاره میلر استفاده کردند، احتمالاً قصد داشتند پیامی را به مخاطب منتقل کنند. نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که یک سیاهچاله حیات را در سیاره های اطراف خود ممکن می کند. همانطور که خورشید، یک ستاره داغ، با زمین می کند.


این به این دلیل است که حیات برای تأمین منبع انرژی به اختلاف دما نیاز دارد، به این معنی که قوانین ترمودینامیک در سیاره ما قابل تغییر است. اما وقتی خورشید سرد در آسمان گرم مستقر شود چه اتفاقی برای این سیاره می افتد؟ این پدیده توسط توماش اوپاترنی از دانشگاه الوماک در جمهوری چک مدلسازی شده است.
به گفته نیوساینتیست، برخی از ستارگان سیاه دمای بدن زیر صفر دارند و بنابراین می توانند مانند خورشید سرد عمل کنند. در حالی که دمای بقیه جهان حدود 2.7 کلوین (منهای 270 درجه سانتیگراد) است.
به دلیل این تفاوت دما، اپاتنری محاسبه کرد که سیاره ای به اندازه زمین که به دور یک سیاهچاله بسیار پرجرم می چرخد، می تواند 900 وات نیرو تولید کند. این مقدار انرژی حداقل برای مدت کوتاهی برای وجود حیات کافی است.
Opatneri گفت: "اکنون ما به یک سیاهچاله قدیمی نیاز داریم که منطقه آن تمیز شده و دیگر غذا نمی خورد."
مقدار انرژی در آغاز جهان، زمانی که دمای زمین 300 کلوین (27 درجه سانتیگراد) بود، بیشتر از اکنون خواهد بود. Opantry همچنین می خواست محاسبه کند که چگونه سیاهچاله موجود در فیلم بین ستاره ای معروف به غول انرژی را منتقل می کند.
اگرچه جهان در مقایسه با وجودش بسیار کوتاه به نظر می رسد، همان مقدار انرژی برای پشتیبانی از حیات پیچیده کافی است. با این حال، به نظر می رسد زمان کافی برای کار کردن وجود دارد که این منبع قدرت را می توان در این طول عمر پیدا کرد.
دانشمندان کشف کرده اند که اگر کشش گرانشی یک سیاهچاله گذر زمان را در یک سیاره کند کند، این دنیای بیگانه به دمای بیش از 900 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
به گفته آوی لوب از دانشگاه هاروارد، اگرچه وجود خورشید سیاهچاله قابل قبول است، اما مشکلات زیادی در این نظریه وجود دارد که آن را غیرممکن می کند.
او می گوید: «مشکل من این است که حفظ سیاهچاله تاریک بسیار دشوار است. برخی از این سیاه‌چاله‌ها درخشان‌ترین منابع نور در جهان هستند، زیرا ماده به درون آنها می‌افتد. به عنوان مثال، این پدیده را می توان در یک کوازار مشاهده کرد.
کوازار یک هسته فعال بسیار درخشان و دوردست است که در یک کهکشان بسیار روشن و کوچک قرار دارد.
وی در پایان می افزاید: یک سیاهچاله باید ایزوله شود، در این بین سوالات دیگری نیز وجود دارد، مانند قرار گرفتن در لبه سیاهچاله محیطی مناسب برای زندگی؟ این مشکلی است که ما نمی دانیم.

  • ۰۱/۰۵/۲۴
  • ابوالفضل قلینژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">